İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin; bütün ideolojilerin üstünde, milli bir şahsiyet inşa etmek ve o şahsiyetlerden oluşan bir toplum oluşturabilmek için ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş, eleştirel düşünebilen, sorgulayan, araştıran, mesuliyet alabilen ve sadece medeniyete uyum sağlayan değil etkin olarak medeniyet kurucusu ve geliştiricisi, bilge nesilleri yetiştirmeyi  hedeflediğini söyledi. 

İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Eğitim Felsefesi, Öğrenci Profili, Erdem Değer Eylem Modeli, Beceriler Çerçevesi olmak üzere dört ana bileşeni olan ve hepsini kapsayan Bütüncül Eğitim Programı oluşturduklarını belirtti. 

“TEMEL HEDEFİMİZ TÜRKİYE VİZYONUNA UYGUN BİREYLER YETİŞTİRMEK”

Türkiye Yüzyılı vizyonuna uygun ve geleceğin Türkiye’sini inşa edecek bireyler yetiştirmenin Milil Eğitim Bakanlığı’nın görevi olduğunu söyleyen İsmail Altınkaynak, “Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılını hep birlikte kutladık ve Sayın Cumhurbaşkanımız Türkiye Yüzyılı vizyonunu hazırladı. Türkiye Yüzyılı vizyonuna uygun bireyler yetiştirmek de eğitim sistemimizin bir görevi dolayısıyla Milli Eğitim Bakanlığımız yoğun çalışmalarının ardından Türkiye Yüzyılı Maarif Modelini’ni halkın görüşüne sundular. Sayın bakanımız 1 Mayıs'ta bütün il milli eğitim müdürleri ile toplantı yaptı. Biz de katıldık orada bize talimat verdi. Bunun halk arasında da yayılması, bütün katılımcıların görüşlerinin çok önemli olduğu yönünde. Biz de döner dönmez ilçe milli eğitim müdürlerimiz, okul müdürlerimiz, şube müdürlerimiz, müdür yardımcılarımızla birlikte bir toplantı yaptık” diye konuştu. 

“OKULLAR SADECE BİLGİYİ AKTARAN YERLER DEĞİL, ÖĞRENCİLERİMİZİ HAYATA HAZIRLAYAN YERLERDİR”

Yozgat’ta pikniğe giden 3 kişi mahsur kaldı Yozgat’ta pikniğe giden 3 kişi mahsur kaldı

Dünya hızla değiştiğini, geliştiğini ve değişmeyen tek şeyin değişim olduğunu dile getiren Altınkaynak, Milli Eğitim Bakanlığı olarak bu hızlı değişim ve gelişime uyum sağlamak için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni ortaya koyduklarını ifade etti.  

Türk eğitimin sisteminin merkezinde insanın olduğunu vurgulayan Altınkaynak, “İnsan zihinsel, duygusal, bedensel, sosyal ve manevi gelişim yönleriyle bütüncül olarak ele alınır. Türk eğitim sistemi sahip olduğu mefkure ile toplumu ve ülkesini imar eden şahsiyetler yetiştirmeyi, ahlaki bir sorumluluk olarak ele alır. Milli ve manevi değerlerimizi koruyan yücelten ve insani değerleri kucaklayan şahsiyetlerin yetişmesini amaçlar. Türk eğitim sistemi eğitim süreçlerini zenginleştirmek üzere disiplinler arası, disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımlardan yararlanır. Medeniyetimizin üzerine inşa edildiği temel kavramlar olan aklıselim,  kalbiselim ve zevkiselim sahibi nesiller yetiştirmek için madde-mana, akıl, duygu, nefis, vicdan, insan-toplum ve zaman-mekan dengesini gözetir. Bu doğrultuda eğitim anlayışımızın somut tezahürleri olan öğretim programları insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alır. Bu söylediğim maddeler geçmiş öğretim programlarının içinde de vardı ama değişmeyen tek şey değişim arkadaşlar. Dünya hızla değişiyor gelişiyor biz de Milli Eğitim Bakanlığı olarak bu hızlı değişim ve gelişime uyum sağlamak için bu yeni modeli ortaya koyduk. Malumunuz okullar sadece bilgiyi aktaran yerler değil öğrencilerimizi hayata hazırlayan yerlerdir” dedi. 

“DİNAMİK, EKSİKLİKLERİN TAMAMLANDIĞI DÖNGÜYE SAHİP VE BÜTÜN KATILIMCILARIN KATILIMLARINI ÖNEMSEYEN BİR PROGRAM”

İsmail Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin çok dinamik bir yapıya ve tespit edilen eksikliklerin tamamlandığı bir döngüye sahip olduğunu, bütün katılımcıların katılımlarını önemseyen bir program olduğunu belirterek, “Günümüz eğitim sistemlerinde öğrencilerin sadece akademik başarılarına odaklanmanın doğru olmadığı, ilgili bütün çevrelerce kabul görmektedir çünkü eğitim insanların sadece zihinsel gelişimi ile sınırlı değildir. Öğrenci profilimizde olması gerekenler kapsamında sorgulayıcı, üretken, bilge, cesaretli, merhametli, vatansever, estetik anlayışına sahip, ahlaklı, sağlıklı ve iradeli bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bunların hepsinin alt başlıkları var. Temelinde insan olan bir eğitim modeli bu. Biz buna Erdem Değer Eylem Modeli diyoruz. İnsanı etkileyen üç unsur vardır. Biri kendisi, ikincisi ailesi ve üçüncüsü çevresi. Bunu sağlamak için insanın etrafında adalet duygusuna sahip bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Saygılı ve sorumluluk alabilen bireyler yetiştirirken aynı zamanda huzurlu bir aile toplumu, milli ve manevi değerlerin yaşandığı aile ve toplumu da oluşturmaya çalışıyoruz. Duyarlı, merhametli, estetik anlayışı ve temizlik ile çevre dostu yaşantılarının oluştuğu yaşanabilir bir çevre oluşturmayı hedefliyoruz. Bir de en temelinde huzurlu insan, içsel dengeye sahip, sabırlı, tasarruflu, çalışkan, mütevazi, mahremiyete saygılı ve sağlıklı yaşama sahip insanlar yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bunları yaparken de sistem okuryazarlığı dediğimiz alanlarımız da var. Dokuz alandan oluşuyor; bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazarlığı ve sanat okuryazarlığı” ifadelerini kullandı. 

“YAPTIĞIMIZ MODELİN EN İYİSİ OLMASI İÇİN GAYRET SARF EDİYORUZ”

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde sadeleştirmelerinde yapıldığının altını çizen Altınkaynak, “Bu eğitim programız hafifletilmiş ve sadeleştirilmiş. Biz öğrencilerimize sadece bilgiyi pompalayan değil onları beceriler ile de donatan bir eğitim modeli anlayışı ortaya koymaya çalışıyoruz. Daha önceki kazanımlarda olup da bu öğretim programlarında hafifletirmiş olan ders konuları ver. Temel hedefimiz söylediğim gibi Türkiye vizyonuna uygun bireyler yetiştirmek. Yaptığımız modelin en iyisi olması için gayret sarf ediyoruz. Bu sistem kendini yenileyebilen bir sistem. Sürdürülebilir olması için de bunu öneriyoruz. Bütün gayretimiz Yozgat'ın eğitimine katkıda bulunmak” diye konuştu. /Sümeyye İLHAN 

Editör: Haber Merkezi