TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen Lise ve Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler, düzenlenen törenle ödüllerini aldı.

2204-A Lise ve 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmaları ödül töreni, ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi’nde gerçekleştirildi. 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları kapsamında 37 bin 126 öğrencinin hazırladığı toplam 23 bin 66 proje başvurusu alındı. Bölgelerde yapılan proje değerlendirmeleri sonucunda bölge birinciliği ödülü alan 56 ilden, 169 okuldan 205 proje sahibi 205 erkek ve 248 kız öğrenci olmak üzere toplam 453 öğrenci ve 205 öğretmen, yarışmanın final sergisine ve ödül törenine katılmaya hak kazandı. 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları kapsamında ise, 23 bin 541 öğrencinin hazırladığı toplam 16 bin 712 proje başvurusu alındı. Bölgelerde yapılan proje değerlendirmeleri sonucunda bölge birinciliği ödülü alan 58 ilden, 144 okuldan 179 proje sahibi 159 erkek ve 196 kız öğrenci olmak üzere toplam 355 öğrenci ve 179 öğretmen, yarışmanın final sergisine ve ödül törenine katılmaya hak kazandı.

Yılın En İyi Uçak Teknolojisi Programı’nın sahibi olan üniversite belli oldu Yılın En İyi Uçak Teknolojisi Programı’nın sahibi olan üniversite belli oldu

Ödül töreninde katılımcılara seslenen Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Eğitim ve öğretim süreçleri sadece Milli Eğitim Bakanlığı üzerinden yürüyecek bir süreç değil. Bu sürecin içerisinde velilerimiz en büyük paydaşımız. Velilerimiz eğer bizimle bu yolda sağlıklı bir biçimde yürürse öğrencilerimiz daha çok başarılı olacak. Velilerin öğrenci başarısındaki etkisi üzerine yapılmış bir sürü araştırmadan bahsedebilirim. Yeni müfredatla yapmak istediğimiz şey, çocuklarımız okuldaki öğrenme süreçlerini farklı alanlara da kaydırabilsin ve beceriye dönüştürebilsin. Müfredat değişikliğimizin özü burası” dedi.

Tören öncesi konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ise, “Ortaokul ve lise öğrencileri araştırma projeleri yarışmalarına 60 bin 667 öğrencimizden 39 bin 778 proje başvurusu aldık. Rakamlar gençlerimizin araştırmaya, geliştirmeye, bilime, teknolojiye olan ilgilerinin işaretidir. Bugün, bölge aşaması proje değerlendirmeleri sonucunda belirlenen finalist 384 proje sahibi 808 öğrencinin ve toplam 384 danışman öğretmenin katılımıyla final sergisini ve ödül törenini gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

Dereceye giren öğrenciler, ödüllerini Milli Eğitim Bakanı Tekin, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır ve TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal’dan aldı.

Teknolojik Tasarım alanında birinci olan Ankara Sanayi Odası Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri Mehmet Emre Kumru, Osman Tuna Aydın ve Celal Yiğit Aydoğmuş, projelerini İhlas Haber Ajansı’na anlattı. Kumru, “Projemizin ismi Manipülatörlü Bomba İmha İHA’sı. Bu süreç içerisinde yetkili kişilerle çalışmalarda bulunduk. Projemizi daha çok geliştirdik. Bu projeyi yaparak alanda aktif olarak görev alan bomba imha uzmanlarının yapabileceği görevleri yapıyoruz. Bu sayede onların hayatını kurtarıyoruz. Kullandıkları araçların maliyetleri çok yüksek. Bu proje ile birlikte maliyeti düşürdük. Canlarını kurtarmış olduk” dedi.

Dereceye giren Diyarbakır Fen Lisesi öğrencisi Yusuf Aslan da, “Ben Diyarbakır Fen Lisesi’nden geliyorum. 12. sınıf öğrencisiyim. Bir proje gerçekleştirdim. Projemin ismi ’Türkülerin İzinde Yöresel Türkiye Haritası.’ Projedeki amacım türküleri tanıtmak. Türkülerimiz geçmişimizi yaşatmaktadır. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi geçmişini bilmeyen bir millet geleceğine yön veremez. Bu manada geçmişimiz önemlidir. Geçmişimizden dersler çıkarıp geleceğimize yön vermemiz gerekmektedir. Bir web sitesi geliştirdim. Sitede bir harita bulunmaktadır. Haritada şehirlere tıkladığımız zaman şehirlerin türkülerini görebiliyoruz. Ve türkülerin hikayesini dinleyebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

Törene Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal ve yarışmaya katılan öğrenciler ile aileleri iştirak etti.

Kaynak: iha